Uw belastingaangifte en Uw Boekhouding

 

Velen van u hebben er geen zin in om avonden lang alle papieren uit te zoeken en belastingformulieren in te vullen.

 

Hoewel, op papier kan het al jaren niet meer.

De belastingdienst heeft daar een schijfje voor.

Nou blinkt dat belastingschijfje niet uit van duidelijkheid en werkt ook niet erg in het voordeel van de klant, om over de toegang tot de belastingtelefoon nog maar te zwijgen.

En nu vullen zij al allerlei gegevens in, zonder rekening te houden met veranderde omstandigheden, ja ja!!

 

Gelukkig zijn er vakmensen (belastingconsulenten en financiŽle coaches) die er hun hobby en werk van maken met u samen dit te doen.

En wij vinden het leuk om het samen met u te doen!!

 

Wij zijn een belastingconsulent

Er gaan veel geruchten over louche praktijken en fouten die door beunhazen in dit vakgebied gemaakt worden.

Wij zijn geen beunhaas, maar hebben onze opleiding ontvangen in een erkend diploma, Handelswetenschappen M.O., met daarin een gedegen vorming op het gebied

van Administratie, Bedrijfseconomie en Belastingrecht.

Elk jaar zorgen wij voor bijscholing, omdat ook elk jaar de wetten aangepast worden.

Wij vinden dit nodig, voor ons zelf uit nieuwsgierigheid, maar vooral ook voor u om u goed van dienst te kunnen zijn. Daarnaast hebben wij een ruim 40-jarige ervaring in het

samenstellen van jaarrekeningen een aangiften voor bedrijven (IB, OB en VPB), en IB-aangiften voor particulieren.

 

Uw Belastingaangifte

Het invullen van uw aangifte doen we niet zo maar even

Consulenten krijgen van hun baas soms maar een kwartier of een half uurtje de tijd om uw aangifte in elkaar te flansen of het kost veel meer tijd en dus geld.

Bij ons gaat dat anders.

We nemen er de tijd voor, want wij vinden het belangrijk om samen met U als belastingplichtige de aangifte in te vullen.

In een gesprek bij u thuis (met koffie!) nemen we de tijd om over van alles wat met uw financiŽle situatie te maken heeft door te praten.

Denk aan aftrekbare ziektekosten, giften, studiekosten.

 

In de loop van de tijd kan het in uw papieren een doolhof geworden zijn. Wat mag weg, wat is nog belangrijk?

Wij nemen de tijd om samen met u uit te zoeken wat voor de aangifte van belang is en wat beslist niet weg gegooid mag worden.

Denk daarbij aan ziektekosten, huurpapieren en huurtoeslag, verzekeringspapieren, zorgtoeslag, eventueel nog van vorige jaren.

 

Maar er kunnen in het gesprek andere problemen naar boven komen.

Denk daarbij aan ondersteuning van uw kinderen, schenkingen, leningen, zit ik wel goed met de hypotheek, wat te doen met de premies voor levensverzekeringen, gemeentelijke belastingen.

Is kwijtschelding mogelijk? Studerende kinderen? Maar ook: wat doe ik met mijn vermogen?

 

Kortom, een goede belastingconsulent wil ook een financiŽle coach zijn en u bij dit soort vragen helpen.

Hij zal niet zo maar even de aangifte doen, maar tijd voor u nemen en belangstelling tonen voor wat U als cliŽnt op financieel terrein bezig houdt.

 

Toeslagen

Huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kindertoeslag, kindgebonden budget, ouderentoeslag, studiefinanciering.

Het is voor een ďgewoonĒmens ook niet meer te volgen wat ze in Den Haag verzinnen.

Ook deze zaken komen waar nodig aan de orde in het gesprek, aanvragen verzorgen wij ook.

 

Tarieven

Onze tarieven liggen erg laag vergeleken en dat willen we zo houden. Tussen haakjes staan onze tarieven.

 

Met Zorgstroom, Walcheren is een korting-arrangement gemaakt.

 

Ł  Elk ingevuld aangifteformulier kost via Zorgstroom Ä 45,00 (in plaats van Ä 50,00)

Dat is voor u en uw partner samen.

 

Ł  Elk ingevuld toeslagformulier kost Ä 25,- (in plaats van Ä 45,00)

Denk daarbij aan zorgtoeslag en huurtoeslag.

 

Ł  Elk ingevuld bezwaarschrift kost Ä 25,00 (in plaats van Ä 45,00)

 

Ł  Nazorg in de vorm van aanvullingen en eventuele gesprekken met de belasting over uw aangifte kosten Ä 40,00 per uur.

 

FinanciŽle rompslomp Particulieren

In de loop van de tijd kan het in uw papieren een doolhof geworden zijn. Wat mag weg, wat is nog belangrijk.

Denk daarbij aan ziektekosten, huurpapieren en huurtoeslag, verzekeringspapieren.

U kunt er van op aan, dat wij voor u de tijd nemen om uw papieren uit te zoeken en regelmaat te brengen in het opbergen van allerlei papieren.

Persoonlijke aandacht, dat vinden wij heel belangrijk.

FinanciŽle begeleiding, uitzoeken van papieren, hulp bij contacten met de overheid?

Alles kan tegen een laag tarief per uur: Ä 40,- per uur, ex BTW..

 

Boekhoudingen

Voor ondernemers, starters, maar ook particulieren kan het in deze tijd goed en handig zijn inzicht te hebben in de inkomsten en uitgaven.

Budgetbewaking heet dat.

Voor een bedrijf is het trouwens een wettelijke verplichting een boekhouding bij te houden.

 

Maar het is beslist niet nodig daar een duuraccountantskantoor voor in te schakelen.

Samen met mij, uw belastingadviseur, die ook boekhouder is, kunt u uw financiŽle zaken bijhouden.

Hij kan u leren op een duidelijke, transparante manier om te gaan met uw geld en zo problemen te voorkomen.

 

Wij verzorgen voor u de boekhouding, de belastingaangiften OB en VPB en voor de loonberekeningen hebben wij ook kwaliteit in huis.

Zie ook: Uw boekhouding

 

Het spreekt van zelf dat de grootste geheimhouding, betrouwbaarheid en zorgvuldigheid gewaarborgd is.

 

Meer inlichtingen, opdrachten of afspraak maken?††††††††† Bellen?††††††††††† 0111 671828//06 51218126†† Mail?†† Ruud de Groot