Uw belastingaangifte.

 

Velen van u hebben er geen zin in om avonden lang alle papieren uit te zoeken en belastingformulieren in te vullen.

 

Hoewel, op papier kan het al jaren niet meer.

De belastingdienst heeft daar een schijfje voor.

Nou blinkt dat belastingschijfje niet uit van duidelijkheid en werkt ook niet erg in het voordeel van de klant, om over de toegang tot de belastingtelefoon nog maar te zwijgen.

En nu vullen zij al allerlei gegevens in, zonder rekening te houden met veranderde omstandigheden, ja ja!!

 

Gelukkig zijn er vakmensen (belastingconsulenten en financiële coaches) die er hun hobby en werk van maken met u samen dit te doen.

En ik als consulent vind het leuk om het samen met u te doen!!

 

Ik ben een belastingconsulent

Er gaan veel geruchten over louche praktijken en fouten die door beunhazen in dit vakgebied gemaakt worden.

Ik ben geen beunhaas, maar heb onze opleiding ontvangen in een erkend diploma, Handelswetenschappen M.O., met daarin een gedegen vorming op het gebied

van Administratie, Bedrijfseconomie en Belastingrecht.

Elk jaar zorg ik voor scholing in de nieuwste ontwikkelingen omdat ook elk jaar de wetten aangepast worden.

 

Uw Belastingaangifte

Het invullen van uw aangifte doe ik als particulier  niet zo maar even. Tijd = geld klopt nu even niet.

Ik neem er de tijd voor, want ik vind het belangrijk om samen met U als belastingplichtige de aangifte in te vullen.

In een gesprek bij u thuis (met koffie!) neem ik de tijd om over van alles wat met uw financiële situatie te maken heeft door te praten. 

Denk aan aftrekbare ziektekosten, giften, studiekosten.

 

In de loop van de tijd kan het in uw papieren een doolhof geworden zijn. Wat mag weg, wat is nog belangrijk?

Ik neem ook daarvoor de tijd om samen met u uit te zoeken wat voor de aangifte van belang is en wat beslist niet weg gegooid mag worden.

Denk daarbij aan ziektekosten, huurpapieren en huurtoeslag, verzekeringspapieren, zorgtoeslag, eventueel nog van vorige jaren.

 

Maar er kunnen in het gesprek andere problemen naar boven komen.

Denk daarbij aan ondersteuning van uw kinderen, schenkingen, leningen, zit ik wel goed met de hypotheek, wat te doen met de premies voor levensverzekeringen, gemeentelijke belastingen.

Is kwijtschelding mogelijk? Studerende kinderen? Maar ook: wat doe ik met mijn vermogen?

 

Kortom, een goede belastingconsulent wil ook een financiële coach zijn en u bij dit soort vragen helpen.

Ik zal dus niet zo maar even de aangifte doen, maar tijd voor u nemen en belangstelling tonen voor wat U als cliënt op financieel terrein bezig houdt.

 

Toeslagen

Huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kindertoeslag, kindgebonden budget, ouderentoeslag, studiefinanciering.

Het is voor een “gewoon” mens ook niet meer te volgen wat ze in Den Haag verzinnen.

Ook deze zaken komen waar nodig aan de orde in het gesprek, toeslagaanvragen verzorg ik ook.

 

Tarieven

Mijn tarieven liggen erg laag en dat wil ik zo houden.

 

ü  Elk ingevuld aangifteformulier kost € 50,00 Schouwen-Duiveland en Walcheren en de Bevelanden.

ü  € 55,00 Overige.

Dat is voor u en uw partner samen.

 

ü  Elk ingevuld toeslagformulier kost € 45,00

Denk daarbij aan zorgtoeslag en huurtoeslag.

 

ü  Elk ingevuld bezwaarschrift kost € 45,00

 

ü  Nazorg in de vorm van aanvullingen, andere aangifte dan ingezonden, voorlopige aanslagen en eventuele gesprekken met de belasting over uw aangifte kosten € 40,- .

 

U kunt bij ons ook pinnen!

 

Het spreekt van zelf dat de grootste geheimhouding, betrouwbaarheid en zorgvuldigheid gewaarborgd is.

 

Meer inlichtingen, opdrachten of afspraak maken?          Bellen?            0111 671828//06 51218126   Mail?   Ruud de Groot